Rozwój marketingu spowodował poszukiwanie nowych sposobów zachęcania klientów do zakupów, poprzez nowoczesne sposoby prezentowania niektórych produktów. Takim nowym nurtem w tej dziedzinie okazał się być marketing zapachowy inaczej zwanym aromamarketingiem. Ma on na celu oddziaływanie na nasz zmysł powonienia, który jest jednym z najstarszych zmysłów, występujących u człowieka w celu wzbudzenia określonych reakcji emocjonalnych. Ma to za zadanie wpłynąć na decyzje kupujących. Marketing zapachowy wykorzystuje różnorodne aromaty i zapachy, mające na celu pobudzanie sprzedaży i pozytywnego wpływu na konsumenta. Bardzo często ten rodzaj marketingu wykorzystywany jest w biurach, np. w celu neutralizacji nieprzyjemnego powonienia oraz w sklepach tak, by utworzyć niepowtarzalną i niebywałą aurę wokół towaru/artykułu/produktu oraz wokół miejsca, w którym jest obsługiwany klient. Aromamarketing sprawia, że konsumenci potrafią zostać dłużej w sklepie niż zazwyczaj.